úterý 11. prosince 2018

Kam noha Darwinova vkročila

Omlouvám se ti milý čtenáři že jsem tě nechal tak dlouho čekat. Ale když už jsem na jednom z nejzajímavějších míst světa, pak i zápisky počkají ;) ale slibuju, teď to napravím ...



Turisto, otřes se!


A oslíček, pardon, turista se otřásl a dukátky padaly. Asi tak jsem se cítil hned po příletu. $20 taxa před odletem, $100 po příletu a pak hned $14 doprava (na os.) do Puerto Ayora, na ostrově Santa Cruz, kde bydlíme za báječných $56 na pokoj.

Vzrušení pumpuje krev po celém těle (no dobře nechytejte mě za slovo úplně všude ne;))), jsem na Galapágách a plním si jeden ze svých snů. Je třeba si zajistit potápění - s dobrým průvodcem a s bezpečnou výstrojí. 

Dárwinova stanice

Místo za městem, kde potkáte velké želvy, leguány, kraby ptactvo. Dále vědecké expozice s promítáním, kosterní pozůstatky, výstava kde oko entomologovo zaplesá a další a další. 

Želvy a leguány potkáte i mimo centrum. Žijí si tu vlastním životem a lidi jim moc nevadí. 

Další všudypřítomný tvor je lachtan. Lachtani jsou takoví oráchlí tvorové. Sice je hlavní lachtaní ostrov San Cristobal, ale i zde na Santa Cruz zabírají lidem lavičky nebo si drze vyskočí na zakotvenou loď.





Dob(l)ití ráje


Moje duše potápěče jásá. Janičky už o trochu míň protože si první den potápění nevzala pilulku proti mořské nemoci takže duše jásá ale obsah jejího žalůdku se rozhodl že když se 'to tak houpe, je venku asi nějaká párti a musí se tam podívat'. 

Po checkdive pro další účast níky zájezdu jdeme na to. ...

Žralok, bělocípí, černocípí, galapážský (u 15. jsem je přestal počítat) a v dáli jeden kladivoun, co se rozhodl, že nemůžeme vidět vše hned první ponor a odporoučel se kamsi do modrého ráje.

Poté co jiná slečna darovala svou již předtrávenou snídani okolnímu ptactvu (za hladitého povzbuzení, "přidej, ti ptáci jsou nádherní) učí jedna přítomná jóga praktikantka  všechny přítomné jak dýchat pro eliminaci mořské nemoci z vln. Opravdu to háže, takže se do skupiny dýchání přidávám také. Nosní dirkou dovnitř nádech, druhou výdech a tak dokola a na střídačku. 

Další ponor siby ... menší hejno asi tak 80 kousků, želvy, jeden rejnok a hejna ryb - trumpet fish a další, které moc neznám ale vypadaly báječně...

Já na vodu nepojedu, ja na vodu nepůjdu, a když za mnou neptun příjde, tak ho také po....

Tématická píseň kterou mi Janička naznačila, že kurz blití v malé kajuťě dokončila na výbornou a tedy nevidí důvod proč v něm pokračovat.

"Ale zejtra je Gordon rock,neblázni, to je místo kde nepotkat kladivouny je opravdu smůla" nabádá ji divemaster Juan. Dopadlo to rozhodným možná. Né že by tak rychle vyměkla. Ale dostala tak zvanou win/win nabídku - win pro nás, resp pro Janču, že uvidí kladivouna a win pro něj, že bude o stovky dolarů bohatší. " Rozhodnu se přes noc, když ráno přijdeš, tak mužeš jet."

Pánové dobrou radu já dám vám: nemáte li doma witonku, co se bojí vody, je třeba netlačit. Dát prostor, koupit kávičku, dortík... a samozřejmě motivovat slovy ... "mě nevadí ldyž nepůjdeš, jen mě bude mrzet žes neviděla tu nádheru". Další důležitý krok - kupte tabletky proti blití pod záštitou, že jsou pro vás. A v nestřežený okamžik rano, když se bude chtít vymluvit že plavky jsou mokré, jen suše oznamte že má vše sbaleno pro případné ANO a jakmile blejskne očkama, už jí servírujte tabletku se slovy "bude to pecka, ale samozřejmě nemusíš" ...

Polkla, tabletku a doplnila slovy "jestli nezafunguje, zebliju tě od hlavy k patě".

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ostrovy

Vyrážíme na San Cristobal, ostrov lachtanů a modro a červeno nohých ptáků (bohužel v CZ nevím, anglicky jsou Blue foot Boobies ..)