středa 21. listopadu 2018

Hory doly, kde se lamy pasou samy

4024m nejen v nohách

Je fajn cestovat jako backpacker. Rozhodně to ale neznamená, že musíme dřít suprlowcost za každou cenu. Dneska jsem neušetřil $10 ale získal jsem mnohem víc, zážitky, nové přátele a ještě k tomu na sebe lamu... vlastně alpaku.

Přes hory, doly z 2800 přes 4024 do 3800 ...

Vulkán jaký svět neviděl

V listopadu je tu zkrátka oblačno. Vzpomněl jsem si na film "Anděl na horách" když lamentuje v mlze. Tak z vulkánů Cotopaxy, Tunguraua, Antisana a Ilinisa jsem na chvíli zahledl Tungurauu a Antisanu. Fota bohužel :( zkusím zítra.


Zub pro princeznu

Ne, nezblaznil jsem se z výšky... nebojte jsem duševně zdráv, minimálně alespoň jako před odjezdem. 

Název vulkánu/laguny Quilotoa pochází z místního jazyka Quechua a je kombinací slov "quiru" (pro zub) a "toa" (pro princeznu) a popisuje různé barevné tóny odrážející se ve vodách. 

DHL / PPL / VTL

Trek byl opravdu supr! Cestou dolu si mě stopla slečna: Pane? nejdete nahodou až k jezeru? A vzal byste tetě balíček?" Neodolal jsem a výměnou za fotku jsme se domluvili". Potom předala zpravu sítí QuetchuNet (zahalekala zhora dolů něco ve smyslu nese to turista).

Cesta nahoru byla drsna - kroupy, dešť, plýskanice ... a hrdost mi nedovolí vzít si Quilotoa Uber = Mulu ;))) takže až nahoru po svých cca hoďka, díky bohu za Rab bundy!



Toachi kaňon

Další zastávka po cestě zpět. To asi ani nejde popsat, prostě se kochejte fotkou.

Al Pakačíno a jeho banda

Poslední zastávkou je rukodělná tvorba v Tigua. Mají tu výrobky z lamy a z alpaky. Výrobky z alpaky třeba mikina, zahřeje ... ozkoušeno! Jen s praním je to prekérka, pěkně oldschool v ruce! a sušit na stole. Jinak pokud vás zajímá kdo je v Al Pakačínově bandě tak jsou tu dvě bandy asijská a jihoamerická - v té jsou lama(na práci) alpaka(na vlnu) a divoka alpaka tzv guanaco... pro zájemce rozdíly jsou na webu https://nhpbs.org/wild/camelidae.asp





Žádné komentáře:

Okomentovat

Ostrovy

Vyrážíme na San Cristobal, ostrov lachtanů a modro a červeno nohých ptáků (bohužel v CZ nevím, anglicky jsou Blue foot Boobies ..)